Kezdet

2010. július 17., szombat

Sziasztok! Mint látjátok, megalkottam ezt a blogot is, immár a harmadikat. :) Igazából a nyár adta az ötletet, mert nagyon sok, fantasztikus dolog történt az iskola vége óta, amelyet írásba kellett foglalnom. Szerintem elég hangulatos kis oldal lett, remélem Nektek is tetszik. Igazából már régóta tervezek egy ilyen blogot, ahová a verseim is felkerülhetnek... Majd meglátjátok, mi sül ki belőle. :) Hoztam egy kis ízelítőt, hogy megjöjjön a kedvetek ennek a történetnek az olvasásához is, s mivel ez kissé átlagosabb, és romantikusabb a többinél, azt hiszem, ezzel megmutathatom egy másik arcomat is. Köszönet érte Bálintnak, aki minden ezen a nyáron írt vershez az ihletet adta! ^^



Nézte a nap lenyugvó fényét. Nézte, ahogyan rózsaszínre és narancssárgára változott az égbolt, szeme sarkából pedig a kezében heverő könyvre pillantott. Már csak két oldal volt hátra. Csokoládébarna íriszei ismét a naplementére szegeződtek, s azt figyelték, mikor bújik el az aranyló korong a felszínről. Egyre lejjebb és lejjebb ment az idő múlásával, s észrevétlenül telt el az a röpke néhány óra. Átsuhant a feje fölött. Újra a régi, kopottas könyvre pillantott, a fekete betűk szinte égették szemeit. Zavarták. Azonnal becsukta, s uzsonnája mellé hajította, majd megigazította fején szalma kalapját. Mi tette ezt vele? Miért érezte úgy mindig, hogy ő nem oda tartozik, ahová? Néha ugyanis úgy gondolta, hogy igenis vannak tündérek, hogy a virágok beszélhetnek hozzá, és minden él, ami csak létezik. Hitte, hogy valami isteni áldás szárnyakat adhat neki, és elrepítheti őt valami különleges helyre, valami varázslatos világba, amit csak ő ismer. Felkapott egy epret a kis kosarából és nézegetni kezdte. Néha feldobálta, beleharapott és vizsgálgatta a maradék kis fénynél az élénkpiros gyümölcsöt.
Halkan dudorászni kezdett, miközben simogatta a gyér füvet, majd háta mögötti fának dőlt. Semmi más nem járt az eszében, csak ő, s ahogyan figyelte a fellegeket, rájött, mennyire is hiányzik neki mindaz, ami pár nappal azelőtt történt vele. Magához húzta táskáját, kikotorta belőle kék, ezüst virágos naplóját, majd tollat kapott kezébe. Lassan szöveget kezdett firkálni az üres, vonalas papírra.

Könnye csordul ezüstösen
Csillámfénnyel, szikrázva,
Gyöngyházfényű csillagprizma
Őt is megbabonázza.
Ezernyi fény, s mind más-más
Színt vet szép kis arcára,
Annak bájos szegletére,
Gyönyörű vonalára.
Mondd csak, drága sziromtündér
Mikor jön a meleg nyár?
Az évszak, melyet mindenki
Tárt karokkal várva-vár.
S hang csendül, mint csengettyű
Egy ezüstös kis harang
Megszólal a sziromtündér
Mindenkinek erőt ad.

4 megjegyzés:

Anthea írta...

Nagyon tetszett ez a fejezet Eilis! :)
Egy kérésem lenne hozzád: kiraknád a blogom? Én is kiraktam a tieidet (mind a 3-mat!!) :D Igazán szeretem az írásaidat, és ha van kedved, te is olvasd el az enyémeket, én még csak most kezdtem: lamia-anthea.blogspot.com
Előre is köszi:

Anthea

Eilis (Babus) írta...

Nagyon-nagyon szépen köszönöm, Anthea!! ^^
Ki is raktam az oldalt, mind a három blogomra, és írtam megjegyzést a legutóbbi fejezethez :)) Nagyon ügyes és tehetséges vagy, szóval csak így tovább!
Örülök, hogy tetszett, annyira, de annyira örülök neki!! ^^
Puszi,
Eilis

Anthea írta...

Szia megint :)
Remélem nem veszed zaklatásnak, hogy folyton nyaggatlak valamilyen kéréssel; amúgy a 3. fejezetemhez írt megjegyzést nagyon-nagyon köszönöm :). Szóval, mint kezdő blogoló fordulok hozzád, mint egy amolyan mester-féléhez, a kérdés pedig a következő (nyugi, nem az élet értelme érdekel, habár ha már erre is rájöttél, szívesen venném ha megosztanád velem XD)ami jelenleg érdekel, ez: te hogy tudtad megcsinálni, hogy a szereplők kirakásánál több képet is engedett? Már én is megpróbáltam (modulok: kép: és azon belül töltsd be a képet a gépről vagy a webről) de így csak egyet lehet felrakni! Hogy lehet úgy, ahogy te csináltad, többet is? Mert már én is találtam "arcokat" a könyvem szereplőihez, és meg is szeretném osztani a történet mellett.
Reménykedek, hogy nem túl nagy kérés ha elmagyarázod nekem - ugye nem? Hisz egy igazi "mester" szereti megosztani a tudását másokkal :)

Ha válaszolsz nem kell az én oldalamra is írnod, elég ide is - felesleges a dupla munka. :))
Puszi,
Anthea

Eilis (Babus) írta...

Szia!!! :))
Egyáltalán nem veszem zaklatásnak, sőt!! ^^
Szóval kérdésedre felelve csak újabb és újabb modulokat kell hozzáadnod. Nagyon egyszerű. Kiválasztod a kép feltöltését, utána betallózod, leokézod. Utána újabb modult csinálsz, és addig készíted sorban, amíg fel nem tetted az összes szereplőt. :D Remélem érthető volt, mert a magyarázás nem az erősségem XD
És nagyon aranyos vagy, hogy hozzám fordultál!! ^^ Köszi :))
Nagyon kíváncsi vagyok már a szereplőkre, és persze a következő fejezetre is. :) Szóval hajrá!!
Mester?? :D De édes vagy, köszönöm! :D Persze, én még messze állok a "mester-szinttől", de ez hatalmas megtiszteltetés, szóval köszönöm :D
Puszi,
Eilis